Олена Тягушева

Сучасна система освіти відрізняється варіативністю, спрямованістю на розвивальні, особистісно-орієнтовані, інноваційні та експериментальні технології навчання і виховання. Сьогодні заклад освіти стає все більш складною системою, якій доводиться функціонувати у світі, що постійно змінюється. Реальність висуває до освіти вимоги, рівень яких постійно зростає. Водночас і ззовні, і всередині освітньої організації з’являються освітні (педагогічні), управлінські нововведення, які створюють можливості для якісних змін у способах і результатах її роботи.

У перекладі з грецької мови „інновація” означає „оновлення, новизна, зміна”. Це поняття вперше з’явилось в зарубіжних дослідженнях ХІХ ст. в галузі техніки).

Російський учений С. Батищев вважає, що інновація є комплексним процесом створення, розповсюдження та використання нового практичного засобу (новизни, нововведення) в галузі техніки, технології, педагогіки, наукових досліджень.

У ході аналізу сучасних досягнень педагогічної інноватики з’ясо­вано, що інновація в освіті є не лише кінцевим продуктом засто­сування новизни в навчально-виховному й управлінському про­цесах з метою зміни (якісного покращання) суб’єкта та об’єктів управління й отримання економічного, соціального, науково-тех­нічного, екологічного та іншого ефекту, а й процедурою їхнього постійного оновлення.

Носієм педагогічних інновацій виступають творчі, енергійні люди, які фахово здатні, морально і матеріально зацікавлені щодо проведен­ня інноваційних змін, опанування та реалізації нового.

На прикладі Класичного приватного університету спробуємо показати, яку ж роль відіграли інновації (нововведення) та продовжують відігравати в ході його становлення та бурхливого розвитку.

Сьогодні Класичний приватний університет вступив в 20-й рік свого існування (був організований 1 жовтня 1992 року). За 19 років він перетворився в сучасний вищий навчальний заклад європейського типу, ліцензований та акредитований за IV рівнем, який виконує практично весь спектр освітніх послуг (підготовка від освітнього рівня „молодший спеціаліст” до рівня „магістр”; перепідготовка – надання другої вищої освіти та підвищення кваліфікації) з видачею державних дипломів відповідних освітніх рівнів; активно діючими аспірантурою та докторантурою, спеціалізованими науковими радами по захисту кандидатських та докторських дисертацій.

Що ж сприяло розвитку нашого навчального закладу? Виділимо основні інноваційні підходи.

Управлінські інновації

1. Вірно вибрана стратегія розвитку, основна мета (місія):

- навчання та виховання морально і фізично здорового високоінтелектуального покоління свідомих громадян України, висококваліфікованих спеціалістів готових до трудової діяльності, що сприяє всебічному розвитку особистості.

2. Створення науково-освітнього комплексу з метою організації залучення до безперервного навчання дітей, молоді і дорослих громадян у Класичному приватному університеті. Робота по формуванню комплексу проводилась системно. Одночасно вирішувалась ціла низка завдань:

- залучення до навчання в КПУ на пільгових умовах випускників навчальних закладів (шкіл, технікумів (коледжів), вищих навчальних закладів);

- підвищення кваліфікації вчителів, викладачів, керівних працівників (навчання, стажування тощо);

- активна науково-методична взаємодія;

- використання кадрової і матеріально-технічної бази наукових та навчальних закладів високого рівня.

Зараз НОК (а це – небагато-немало, 173 навчальних та наукових закладів) діє, як регіональний комплекс активного навчання в напрямі раннього профілювання учнів старшої школи та впровадження ступеневої підготовки; реально він вже давно вийшов за межі регіонального.

3. Розробка та втілення в життя програми по формуванню потужного кадрового потенціалу.

4. Цілеспрямоване розширення спектру спеціальностей (напрямів підготовки).

Психолого-педагогічні інновації

1. Робота з обдарованими (Центр „Обдарованість” КПУ).

2. Робота з раннього профілювання зі школярами старшої школи (форми: підготовчий курс, класи університету, коледж).

Соціально-економічні інновації

1. Постійна гнучка система пільг в оплаті за навчання (медалісти; випускники навчальних закладів НОК).

2. Додаткове економічне заохочення направлене на навчання групи випускників від конкретного навчального закладу (цільова група); навчання одночасно за двома спеціальностями / напрямами (за другим на пільгових умовах).

3. Можливість навчання за кошти університету (регіональне замовлення) для особливо обдарованих випускників загальноосвітніх навчальних закладів.

Науково-виробничі інновації

1. Дистанційне навчання.

2. Вживання інформаційно-комунікаційних технологій в навчанні всіх студентів Класичного приватного університету (незалежно від форми навчання та освітньо-кваліфікаційного рівня).

Ми впевнені, що саме широке використання інновацій в усіх напрямах функціонування Класичного приватного університету забезпечило його швидкий розвиток, сприяло підвищенню іміджу університету на ринку освітніх послуг, безперечно дало відповідні ефекти (педагогічний; науковий і економічний).

Оставить комментарий

Вы должны войти чтобы оставить комментарий.