Автор: Світлана Білоус
У основі методик динамічного моделювання, або дослідницьких ланцюжків, лежить принцип: «Кожну навчальну задачу можна перетворити в дослідницьку». Але як це зробити?
Для того, щоб опанувати усі способи складання «дослідницьких ланцюжків» різних типів розроблено низку методів, при цьому кожний з цих методів відповідає певному типу «ланцюжка». Зараз ми не будемо заглиблюватися в це, а обмежимося простими прикладами. Потім, коли доберемося до класифікації «ланцюжків», можна буде повернутися до розглянутих прикладів і виявити, якого типу дослідницькі ланцюжки були складені. Зазначимо лише, що найчастіше вчителі починають саме з якогось спостереження або експерименту, оскільки це пов’язано з інтересом до явищ, в яких завжди можна «побачити» предмет дослідження.
Дійсно, виявляється, у кожному явищі навкруги нас приховані задачі, а значить, і шляхи до дослідництва. Доведемо це на простих прикладах, а заодно й розберемося у слушності деяких усім знайомих тверджень. Наприкінці запропонуємо завдання для досліджень