Автори: Юрій Закускін, Тимур Аббасов
Корисна модель стосується шинної промисловості, а конкретно – зимових шин. Найближчим аналогом є шиповані, робочою поверхнею яких виступають шипи, вмонтовані на поверхні протектора, які і створюють зчеплення коліс з дорогою. Основним недоліком аналога є те, що при проїзді по дорозі не вкритій льодом чи снігом, шипи відразу стираються або вириваються. В сніжно-грязьовій каші ефективність шипів невелика, а на твердому, сухому чи мокрому асфальті шиповані шини програють навіть звичайним: через зниження площі плями контакту шин з дорогою гальмівний шлях автомобіля збільшується на 5-10%. При зміні напрямку обертання шин можливе випадання шипів. Саме ці недоліки є небезпекою при русі автомобілем у зимовий період.
Мета винаходу – збільшити ресурс роботи зимових шин, не зважаючи на зміни покриття дороги, забезпечивши при цьому постійно високий коефіцієнт зчеплення з дорогою для безпеки руху транспортних засобів у зимовий період.
Поставлена мета досягається завдяки одночасному зношенню спецiально розробленого протектора і робочої поверхні колеса, що і забезпечує постійно високий коефіцієнт зчеплення коліс з дорогою.
В ролі робочої поверхні виступають металеві пластини, вмонтовані в протектор, паралельно одна одній шаховою чергою, які кріпляться до основи, розташованої між каркасом і протектором, між якими є прорізь. Пластини з проріззю розташовані під кутом для відведення снігу, льоду і води. Завдяки такому розташуванню пластин і прорізі площа плями контакту шин з дорогою залишається постійною, що забезпечує високу ефективність шин на всіх видах покриття дороги. Прорізь в момент розташування її перпендикулярно дорозі, вкритій льодом, дає можливість пластинам роздаватись, тим самим утворюючи хороший контакт зчеплення робочих органів з дорогою.
За такої конструкції зимових шин робочі органи у вигляді пластин будуть стиратися разом з протектором, одночасно загострюючи робочу поверхню, що і забезпечить постійно високий коефіцієнт зчеплення, незважаючи на зміни покриття дороги.