Автор: Світлана Білоус
Запропонована публікація є спробою в дещо незвичній формі представити взаємодію учасників педагогічного процесу. Без розуміння, які якості особистості потрібно розвивати у першу чергу з раннього дитинства, не можна визначити стратегію розвитку особистості дитини. Викладення розподілено на три частини. Стиль, у якому написана 2 частина, нагадує коментарі, які колись друкувалися у відомому російському журналі „Хімія та життя”
Особистісно орієнтоване навчання, направлене на забезпечення самореалізації особистості – це відома істина, яку, мабуть, засвоїли і батьки учнів, і вчителі. Зрозуміло, що основу сучасного навчання повинні складати психологічні чинники, оскільки, тільки користуючись важелями психології, можна спонукати особистість розвивати певні якості, які сприятимуть її плідному навчанню та розвитку.
При цьому ніколи не забуваймо, що в процесі навчання завжди, як мінімум, є дві головні дійові особи – учень і вчитель. І, незважаючи на те, що психологічним особливостям учнів присвячені томи наукових досліджень, ми й досі ламаємо списи, визначаючи, які ж якості психіки доцільно розвивати у дитини в першу чергу.
Ще однією проблемою є трансформація і розвиток якостей особистості учителя. Мабуть, це є не менш складним, але, як здається автору, набагато гірше вивченим.
Отже, шановні читачі, пропоную Вам, не забігаючи наперед (тобто, не роздивляючись малюнків і пояснень до них), спочатку уважно розглянути структурно-логічну схему, де представлено основні якості особистості як суб’єкту свідомої діяльності.
Після того, як Ви проаналізували запропоновану схему, потрібно вдумливо заповнити анкету, щоб усвідомити (в першу чергу для себе!), які індивідуальні якості особистості учня Ви вважаєте найважливішими для успішного навчання. Отже, Людина, – яка вона?